La Casa di LucaPietro Dimora Storica

Top rated by guests
Property building, Day, Garden, Garden view
Property building, Garden, Garden view
Property building, Day, Garden, Garden view
Property building, Day, Garden, Garden view
Property building, Garden
review stars
9.7Outstanding
(46 Ratings)
"Everything stunning location"
Verified guest
Don't miss out! Price and availability may change
9.7 / 10
Outstanding(46 Ratings)

Country House in Umbria

2 guests · 2 bedrooms · 2 baths

Reasons to book

Guests love it hereGuests give this property a top rating
Great for petsBring all your friends and family, even the furry ones
Book with confidenceWe partner with the top travel sites so you know you're getting a great deal on the perfect rental

About this country house rental

Historic Setting

Amenities

Free WiFi/internet
Free Parking
Air conditioning
Non-smoking
Pets allowed
Heating
Balcony/Terrace
WiFi/Internet
Garden
Family friendly
Key access
Contactless check-in/out
Fire alarm
Fire extinguisher
Cleaning products

Map of Umbria


Ratings and reviews

9.7 / 10
Outstanding(46 Ratings)
100% verified reviews
10 / 10Outstanding·Sep 2026
La casa è bellissima, in un posto molto tranquillo: un silenzio quasi assoluto per tutta la giornata! Questo è un enorme vantaggio. L’Umbria è bellissima e ci sono bellissime passeggiate da fare vicino alla casa. Ci sono anche buonissimi ristoranti. La casa si trova a 10 minuti da Spoleto, a 20 da Assisi e a 30 circa da Perugia. Luca è gentilissimo e premuroso. Davvero una settimana da sogno.
Il Wi-Fi non è dei migliori, soprattutto fuori, ma è comprensibile, trattandosi di una vecchia casa con muri molto spessi. La colazione potrebbe essere migliorata. Sono comunque piccoli dettagli rispetto alla bellezza e alla tranquillità del posto.
9 / 10Outstanding·Sep 2026
La struttura è molto bella, non manca nulla, è arredata con gusto e c’è una cura e un’attenzione per la casa e i suoi ospiti rara. Luca è un host che sa perfettamente cosa serve durante un soggiorno e anticipa ogni esigenza. Siamo stati bene, e’ stato un bel rifugio dove ritornare la sera dopo aver visitato un lungo e largo l’umbria
Materassi troppo duri che hanno condizionato non poco il nostro sonno, ma ovviamente è un dato soggettivo. La wi-fi non sempre funziona
10 / 10Outstanding·Jan 2026
La casa di LucaPietro è un angolo di paradiso in un piccolo borgo vicino Spoleto. Il posto è magico. Ho apprezzato molto l’accoglienza con una bottiglia di prosecco e le torte per la colazione, fatte rigorosamente in casa. Il proprietario è stato gentilissimo e super disponibile. La casa è calda e possiede tutti i comfort necessari per un soggiorno rilassante.
9 / 10Outstanding·Dec 2025
La cura dei dettagli, dall'arredamento all'allenamento della cucina.
Aver trovato casa fredda (9°).

$$$$
booking logo

FAQs

Does this property follow enhanced cleaning procedures?

Yes, this country house has implemented enhanced cleaning procedures and processes to keep you healthy and safe.

Is parking included with this country house?

Parking is not specified as an available amenity at La Casa di LucaPietro Dimora Storica. For more information, we encourage you to contact the property about where to park.

Is there a pool at this country house?

We didn’t find pool listed as an amenity for this country house. It may be worth double checking if a pool is important for your stay.

Is La Casa di LucaPietro Dimora Storica pet friendly?

Yes! This country house is pet-friendly. For more information, we recommend contacting the booking provider about animal policies.

What amenities are available at La Casa di LucaPietro Dimora Storica?

We found 15 amenities for this rental. This includes free wifi/internet, free parking, air conditioning, non-smoking, and pets allowed.


Explore similar stays in Umbria

Explore all stays

Umbria travel inspiration

Read our blog

Keep exploring